Dzień dobry wszystkimJ

Dzisiaj trochę pomierzymy, ale zaczniemy od ćwiczenia pamięci.

 

1. Na początek wiersza Teresy Fiutowskiej „Podwórkowa awantura”

Kura gdacze, kaczka kwacze – goni kurę mokrą raczej.

Gęś też syczy, kogut pieje.

Gwałtu! Rety! Co się dzieje?

Ryczy krowa, świnia kwiczy,

a indyk się rozindyczył.

Kot mysz goni, głośno miauczy.

– Dość awantur! Już wystarczy!

Tak pies Burek głośno szczeka

i już słychać go z daleka.

Koza meczy: mee, mee, mee…

– Czego psisko mądrzy się?

Dla ochłody – wiadro wody poleją na głowy, brody!

Wyszły z mody awantury!

A sio, gęsi, a sio, kury!

– Powiedziała, co wiedziała, białą brodą pokiwała, pochyliła nisko rogi.

– Cisza! Spokój! Zejść mi z drogi!

Awantura się skończyła, bo ta koza groźna była.

 

Możecie poćwiczyć pamięć i nauczyć się tego wiersza.

 

2. Długi, krótki – ćwiczenia w mierzeniu długości.

Ćwiczenia dotyczące zrozumienia stałości miary.

Potrzebnych będzie osiem kawałków około 1metra (mogą to być kawałki wstążki, sznurka, wełny) w dwóch różnych kolorach.

Układamy z nich dwie drogi (każda składa się z czterech kawałków w tym samym kolorze, np. droga czerwona i droga żółta).

Dwie drogi równoległe i pytamy dziecko: − Czy obie drogi mają taką samą długość?

a)

_ _ _ _

_ _ _ _

b)

Jedna z dróg zakręca.

_ _ _ _

_/\_

− Czy teraz drogi mają taką samą długość? − Dlaczego uważacie, że czerwona droga jest dłuższa?

 

 

c)

_ _ _ _

/ \ / \

− Czy drogi nadal mają taką samą długość? − Jak można udowodnić, że są tej samej długości? (Drogi mają taką samą długość, bo nadal każda droga składa się z czterech kawałków tej samej długości)

• Mierzenie szerokości dywanu stopa za stopą. Najpierw dzieci a następnie rodzeństwo albo rodzice -stawiając stopę przed stopą (palce jednej stopy dotykają pięty drugiej stopy) i głośno licząc.

− Dlaczego wyszły wam różne wyniki?

− Czy wasze stopy są jednakowej długości?

• Mierzenie długości dywanu krokami. Mierzymy długość dywanu krokami, które głośno liczymy.

− Dlaczego wyszły wam różne wyniki?

− Z czym jest związana długość waszych kroków? (Ze wzrostem).

• Następnie bierzemy linijkę lub miarkę krawiecką i mierzy długość małego dywanu.

- Czy długość wyszła taka sama?

 

3. Karta pracy, cz. 4, s. 7-8.

4. Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 68.

 

Miłego dnia

Pani Ania